Author Topic: Gros problème lors de la mise à jour depuis opengoo 1.5.3 vers FengOffice ?  (Read 4022 times)

sb

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Bonjour,
Je travaille dans un collège et nous utilisons actuellement opengoo 1.5.3 que nous trouvons très pratique et qui est donc utilisé quotidiennement par l'ensemble de l'équipe.
Le revers de la médaille : y a t il un risque de problèmes si l'on effectue une mise à jour vers Feng Office ?
Bonne journée
SB
« Last Edit: September 13, 2010, 04:08:22 pm by sb »

franponce87

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1819
    • View Profile
    • Email
Re: mise à jour depuis opengoo 1.5.3 vers FengOffice ?
« Reply #1 on: September 13, 2010, 12:57:56 pm »
Hello there! Open Goo has rebranded to Feng Office, so feel free to update your old Open Goo version to the newest Feng Office version, but just in case, remember to back up your data first!

Greetings!
Would you like to install Feng Office Professional or Enterprise Edition in your servers? No problem! Read this article!

sb

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Re: mise à jour depuis opengoo 1.5.3 vers FengOffice ?
« Reply #2 on: September 13, 2010, 04:07:57 pm »
Bonsoir,
A l'aide, c'est la grosse catastrophe, je viens de faire la mise à jour via filezilla et public/upgrade, l'application m'a répondu que la mise à jour avait eu lieu avec succès et pourtant lorsque je me connecte je n'ai plus rien au centre de ma page, juste un écran tout blanc... Si quelqu'un pouvait m'aider ce serait super car nous avons plein de docs et un calendrier bien chargé en ce moment....
Je précise que j'ai tout de même fait une sauvegarde...
Merci à ceux qui voudront bien prendre du temps pour m'aider...
Bonne soirée
SB

franponce87

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1819
    • View Profile
    • Email
Hello, please do not panic! First of all, clean your browser's cache and try again and see if it is ok now.

Did you have any problem when upgrading the version? If you did, what error was it? What does your log say?

To which version have you updated yours? The latest stable version is 1.7 as 1.7.1 has just been released in order to test it, and several bugs have already been found and already are being fixed in order to release a new version as soon as possible.

Anyway if you have backed up your database before updating your version as I suggested you to do, you should have no problems since you could always go back to a previous version and try again!

Best,
Francisco!
Would you like to install Feng Office Professional or Enterprise Edition in your servers? No problem! Read this article!

sb

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
Bonsoir,
Tout d'abord merci pour ton aide, je suis passé en version 1.6.1. Pour ce qui est du problème, je crois qu'il est résolue, j'ai écrasé avec mes dossiers de sauvegarde les dossiers config, upload et public/files... et cela semble fonctionner...
Faut il que je mette à jour en version 1.7 maintenant ? Qu'en penses tu ?
Peux tu me dire où je peux trouver les évolutions apportées par chaque version depuis notre version initiale d'opengoo pour que je puisse en parler avec mes collègues
Merci en tout cas pour ton aide...
Bonne soirée
SB

franponce87

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1819
    • View Profile
    • Email
I am glad it works fine and you haven't lost your data :)
The 1.7 version is the latest stable version for the time being, and it does have more features than the 1.6.1 one and bugfixes too. I would suggest moving to 1.7 BUT remember backing up your files in case anything goes wrong! So that way you can move back to your previous installation and everything would be ok again.
You may find the new features and such clicking here and reading the announcements.

Greetings!
Would you like to install Feng Office Professional or Enterprise Edition in your servers? No problem! Read this article!